De fyra elementen

Vi i "gänget" har nu bestämt varandras personligheter - according to dom fyra elementen.

Vi börjar med Charlotta. Hon är gängets friska fläkt, alltid har hon ett skratt bubblandes i halsgropen. Energi är något hon aldrig får för lite av! Man skulle kunna kalla henne för eldig - och det är precis det elementet som hon har serverats, Eld ! Om man ger henne en deciliter energi så kan hon förvandla den till tio tusen liter på ett kick, fattar inte hur hon gör, men eldens egenskaper har hon.



Näst på tur står Maja. Umgås man med Maja vet man aldrig hur kvällen ska sluta, hon är en person styrd av impulsiviteten. Tänk er en bäck, hur omgivningen än ser ut hittar energin och rörelsen alltid en väg ut, ibland krävs det att den svämmar över och ibland byter den helt enkelt riktning. Ibland forsar den för fulla muggar och ibland lägger den sig still i ett dike. Vatten är därför ett element som passar in på henne - ostyrligt och gåtfullt.



Nu, till Elsa. Elsa är som vinden, hon är överallt hela tiden, snappar upp det mesta så att säga. Hon vet nästan allt, och gillar att berätta för oss andra om hur världen faktiskt fungerar. Men är det något nytt som har hänt så är Elsa den första att fråga och vara nyfiken! Hon är som Luft (alltså inte som ingenting), den finns, den är där och den är öppen för allt. 
 


Och hur skulle jag beskriva mig själv? Jo, som jordnära. Vidskeplighet är inget som tar plats i mitt huvud. Jag tror inte på något övernaturligt, blir aldrig rädd för skräckfilmer och finner alltid en logisk förklaring till allt skumt som händer. Om det inte finns någon förklaring blir jag näst intill frustrerad. Man kan säga att jag är stabil - precis som elementet Jord.


Kommentarer
Postat av: Sandra

riktigt bra skrivet!

2009-02-14 @ 14:54:54
URL: http://sandralinneamargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0