döda mig

Det finns en person som jag skulle göra vad som helst för att få slå just nu, hon heter blondinbella, jag antar att alla vet vem det är och för er som inte vet: grattis! Jag tycker att hon är skitduktig som har tjänat så mkt pengar på sin blogg osv. osv. Men snälla skjut henne för jag orkar inte läsa om hennes åsikter en gång till, om ingen skjuter henne så kommer jag ändå att fortsätta läsa hennes förbannade blogg som enbart gör mig galen av irritation. Det är som en jävla magnet!

Var nyss inne på hennes blogg och läste debattartikeln om jämlikhet eller vad fan man ska kalla det! Snälla Gud om du finns säg att hon är efterbliven? Okej hon har rätt, vi tjejer måste peppa varandra om vi vill få en högre ställning i samhället, men hur kan kvinnan säga att hon inte är feminist? Förstår hon vad det innebär? Det innebär jämställdhet mellan könen, vem vill inte uppnå detta? Vem är inte feminist? Och om du inte är de, har du fastnat i något slags medeltida vakuum? Den moderna kvinnan är feminist, och det är inget negativt som de flesta tror, jag är ingen manshatare, faktum är att jag älskar män! Jag önskar bara att jag fick samma ingivande respekt genom livets gång.

"Feminismen i dag lär unga tjejer att män får högre lön, att kvinnan ska stanna hemma med sjukt barn, att killar är bråkiga och stökiga i klassrummet och tjejer är tysta och söta. Att unga uppfattar vårt samhälle så här är för att någon har sagt åt oss att det är så här det går till, och det ansvaret bär feminismen, enligt mig." (blondinbella)

Hallå idiot, va? Feminismen talar om för oss att vi alla ska få samma möjligheter och val i livet, från början till slut? Feminismen lär oss inte att tjejer är tysta och söta, feminismen lär oss att människan formas efter samhällets förväntningar, du är en förebild för många unga tjejer så sluta visa att kvinnor ska se ut som barbie, du är en del av samhället! Tyst och snäll kan du vara själv. Hur kan du säga att feminismen bär det ansvaret? Feminismen kom väl bra mycket senare än kvinnors och mäns könsroller? Jag vill skjuta dig, kanske inte imorgon, kanske inte igår, men idag vill jag skjuta dig! Sluta locka mig att läsa din dumma blogg.. /Maja







Kommentarer
Postat av: elina

BRA MAJA FORTSÄTT SÅ

2009-03-10 @ 22:36:39
URL: http://codeine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0