hur äckligt?

Jag misstänker att det är många naturare som läser den här bloggen. Därför har jag två frågor till er som hängde med på lektionerna.

1. Idag städade jag min pappas kontor, vilket jag gör en gång i veckan. Jag tog tillfället i akt och städade i kylskåpet. Tog ut ett paket filmjölk och kollar på utgångsdatumet, OKTOBER? YOU BETTER BE KIDDING ME! Så jag hällde ut det i slasken och tro det eller ej men sörjan var fanimej röd, RÖD HUR FAN DÅ? Såg ut ungefär som jordgubbssaft men lite mörkare, fyfan äckligare får man leta efter.

2. En gång när jag var en liten flicka så hade jag och min vän Yamila en duva vid namn Shakira. Vi tog med oss den hem till henne för att den hade skadat vingen, vi var riktiga djurvänner. Jag tog Shakira i min famn och klappade henne lite, då upptäcker jag till min förskräckelse att Shakira har ett gäng inneboende bland fjädrarna. Det kröp mängder av larver och småkryp på hela hennes kropp, usch jag ryser av att tänka på det. Så vi slängde ner fågeln i badkaret och försökte tvätta stackarn. Några dagar senare fick vi reda på att det är naturligt för fåglar att ha små äckliga kryp mellan fjädrarna. Vad fan då för? Och hur fan står fåglar ut?


Världens finaste bild haha

/Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0