pinsamt värre

Idag var tvärklassen på studiebesök på Gustavianum. Efter besöket satt jag och Elsa kvar lite i solen, vi pratade lite om min cykel som stog brevid oss, den hade skaffat kille dvs. en herrcykel som var nästan exakt likadan. Det tyckte iaf vi såg jättegulligt ut av någon anledning. Då kom vi på att jag borde lämna en lapp på cykeln som det stog "ring mig" på eller något liknande, och sedan skulle såklart jag och killen med cykeln bli ihop precis som våra cyklar! En bit bort stog våran lärare Nina och våran lärarkandidat (som är av det manliga könet) och pratade, lärarkandidaten är inte särskilt mkt äldre än oss plus att han just nu jobbar i skolan så vi kom på att det vore jättepinsamt om det var hans cykel. Nog om detta vi hittade en väldigt trevlig buske som vi la oss i och gapade mot solen...
Efter ett tag kommer lärarkandidaten åt vårat håll, Elsa noterar detta och puttar till mig i sidan precis som att det var vääärsta personen som kom. Båda reser på sig och ser honom låsa upp min cykels pojkväns cykel..

Elsa eller Maja: SÅ DET VAR DIN CYKEL! Hiiiiihiiiii...
Han: Ja?
Elsa: Alltså vi tänkte att den.. hiiiihiiiiiiii... var ihop med Majas cykel...hiiiihiiii..alltså om cyklar skulle ha pojkvänner så skulle den där helt klart vara ihop med Majas cykel...hiiiiihihihiihih
Han: Jag förstår inte riktigt? (Jätte obekväm)
Jag: Ja, men alltså vi pratade om att kanske lämna en lapp på den där cykeln så att ägaren skulle kunna ringa mig sen och så skulle vi bli ihop typ. Och sen tänkte vi att det kanske var din cykel och då hade det ju varit väldigt pinsamt!
Han: Ja, nu blev det ju pinsamt.
Jag: Ja du, nu skäms jag!
Han: ................Ja vi kanske ses då.
Sen cyklade han iväg i all världens fart.

Det var nog bland det pinsammaste jag varit med om, kanske svårt att återberätta det på ett kul sätt men jag hoppas att ni fattar ungefär hur mkt vi skrattade när vi såg honom pinna iväg upp för backen, haha.



/Maja

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha det var ju du som sa : så det var din cykel, försök inte rucka på sanningen kvinna

2009-03-26 @ 19:24:15
Postat av: Anonym

haha det var ju du som sa "så det var din cykel", försök inte rucka på sanningen kvinna

2009-03-26 @ 19:25:07
Postat av: Anonym

hahahahaha alltså jag kan inte sluta skratta, du återberättar bra maja :D hahahahahahahaha hahahhdhashfhufas

2009-03-26 @ 19:27:43
Postat av: Anna

hahahaha det låter som en riktigt rolig situation! Men maja jag tycker du ska ta kontakt med honom så era cyklar verkligen kan bli tillsammans :D

2009-03-27 @ 16:40:45
URL: http://nygardh.blogg.se/
Postat av: cattis!

hahahahaha. asså var det lärarkandidaten med brunt hår? haha asså han är lite slow han är rolig

2009-03-28 @ 02:21:30
URL: http://cattis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0