spänning i vardagen

hej alla superglada bloggläsare! En liten incident som hände mig imorse fick mig att inse hur man på ett lätt sätt för in lite spänning i vardagen! Så här var det; Det var superfint väder när jag vaknade så jag bestämde mig för att gå till skolan. Halvvägs fram fick jag den briljanta idén att ta en genväg genom skogen, så jag började gå igenom Norby på väg efter skogsvägen. Problemet var att skogsvägen (som jag bestämt minns att jag har tagit förut) aldrig kom så tillslut stod jag mitt i ingenstans med skog åt alla håll och kanter och började bli lite orolig att jag skulle bli sen. Tillslut panikringde jag Gustaf som fick försöka lista ut var jag befann mig och det visade sig att skolan var bakom skogen, efter ett stort fält (golfbana) så jag gick ditåt. När jag hade tagit mig förbi golfbanan (en dm snö, is och diken) kom det mer skog och en enorm lövhög med svarta sopsäckar, LIK blev jag förstås helt säker på att det var och började panikslagen försöka ta mig ur lövhögen som hela tiden drog ner mig, sjukt läskigt! tillslut kom jag iallafall ur lövhögen och kunde se skolan och att det var elever ute och spelade volleyboll (med t-shirt i snön, idioter?) och som toppen på grädden lyckas jag förstås ramla pladask ner på marken på nån jävla is-snö fläck som jag verkligen hoppas att volleybollarna missade. Men trots allt detta så kom jag faktiskt i tid!
Jag förstår att det kanske bara är jag som lyckas gå vilse till skolan som jag har gått på i tre år, i staden jag har bott i i 13år, men vill man måste inte gå vilse för att få spänning i vardagen, ta en ny väg till skolan, hitta egna genvägar, utmana ödet! Det räcker! Ha så kul och lycka till
/elsa


Kommentarer
Postat av: maja

illa elsa........

2009-03-26 @ 19:31:03
Postat av: Magdalena

haha "toppen på grädden" haha

2009-03-26 @ 21:30:12
Postat av: rasmus

vilket äventyr haha !

2009-03-27 @ 08:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0